Wybór operatora logistycznego w branży automotive - E-logistyka.pl
Bezpłatny Newsletter

Wybór operatora logistycznego w branży automotive

21.10.2015, Redakcja e-logistyka.pl
Komentarze (0)

Precyzja, synchronizacja i umiejętność planowania na wielu poziomach to podstawowe cechy, którymi muszą się wykazać przedsiębiorstwa logistyczne, chcące odnieść sukces w branży motoryzacyjnej

Od dokładnego zaplanowania łańcucha dostaw i szybkiego przepływu informacji zależy, czy kontrahent biznesowy będzie zadowolony, a jego klient wyjedzie na drogi dokładnie takim pojazdem, jaki został zamówiony.

Coraz większy wybór możliwości personalizacji samochodu sprawia, że złożenie go wiąże się z niemałym wyzwaniem logistycznym. Oprócz tego, że klient wybiera kolor karoserii, rodzaj nadwozia czy silnika, to na dodatek części pochodzą z różnego przemysłu, a podzespoły dostarczane są z wielu miejsc na całym świecie. Firmy coraz częściej zmuszone są produkować potrzebne komponenty na bieżąco, a tym samym, trzeba je natychmiast dostarczyć.

Odpowiedzią na wspomniane wyzwania jest metoda „just in time”, coraz częściej wykorzystywana przez operatorów logistycznych. Polega ona na dostarczeniu określonej liczby produktów w przewidzianym czasie, przez co osiągany jest balans pomiędzy ilością a czasem dostawy. Dodatkową zaletą tego procesu jest zmniejszenie kosztów dostawy, co stanowi jeden z najważniejszych czynników na rynku automotive. 

 

Największe wyzwanie w logistyce dla motoryzacji stanowi połączenie ze sobą trzech czynników: krótki termin dostawy, synchronizacja wielu poddostawców oraz zachowanie najniższych możliwych kosztów transportu

– tłumaczy Jan Brachmann, prezes zarządu Seifert Polska.

 

Stosowana przez nas metoda „just in time” łączy w sobie te wszystkie zalety. Co więcej, jest również proekologiczna, ponieważ dzięki efektywnemu planowaniu dostaw, zminimalizowaniu pustych przebiegów i wprowadzenia rozwiązań intermodalnych, redukujemy ilość produkowanego CO2.

- dodaje.

 

To, co ułatwia pracę operatorom logistycznym, to system klasy WMS (Warehouse Management System), który pozwala na szybszą lokalizację towarów w przestrzeni magazynowej.  Ważny jest również czas przepływu informacji, na co znacząco wpływa EDI (Electronic Data Interchange), upraszczający procesy zarządzania poprzez elektroniczną wymianę dokumentów i danych.

 

Bardzo ważna w przypadku branży automotive jest również gotowość obsługi całego łańcucha dostaw, począwszy od transportu surowców, poprzez logistykę produkcji, kończąc na obsłudze rynku części zamiennych, czyli tak zwanym „aftermarkecie”. W naszej firmie cały proces logistyczny odznacza się wysoką dokładnością oraz indywidualnym traktowaniem partnera biznesowego.

– podkreśla Brachmann.

Wybór operatora logistycznego jest niezwykle istotny w łańcuchu branży motoryzacyjnej, odpowiada on bowiem za dystrybucję oraz obsługę załadunków i rozładunków. Powinien on również utrzymywać w swoich magazynach odpowiednią ilość części zamiennych. Ich brak może narażać firmy na kosztowne przestoje związane z oczekiwaniem na komponenty.

Seifert Polska specjalizuje się w logistyce magazynowej. Podczas projektowania procesu składowania towarów w regałach paletowych należy dokonać analizy wartościowej oraz gabarytowej części. Towary wielkogabarytowe wymagają zastosowania roll containers, tj. wózków kołowych obudowanych z każdej strony kratą. Natomiast dla drobnicy trzeba wybrać odpowiedni rodzaj opakowania. Świetnie sprawdzają się tu master boxes -  pojemniki plastikowe, bądź metalowe wielokrotnego użytku. Elementy oznaczone jako niebezpieczne, takie jak np. poduszki powietrzne, muszą być przewożone według ściśle określonych przepisów, natomiast części wartościowe powinno się dodatkowo zabezpieczyć przed kradzieżą.

Co więcej, Grupa Seifert oferuje również szereg usług dotyczących montażu. Klient może zażyczyć sobie złączenie prostych podzespołów, ale również kompleksowe składanie dużych elementów. Na zlecenie wykonywane są czynności manipulacyjne przy silnikach, montaż listew chromowanych i zatrzasków. Firma bierze również odpowiedzialność za logistykę części zamiennych. W zakresie usług jest również etykietowanie, sztancowanie, instalacja czujników oraz kontrola jakości.

Globalna sieć transportu, elastyczność przy tworzeniu projektu zlecenia, rozwiązania najwyższej klasy, ciągłe doskonalenie jakości oraz znajdowanie optymalnych rozwiązań dla klienta - to cechy, które wyróżniają firmę Seifert na rynku usług dla branży automotive.

 

Zdjęcia - Copyright: Seifert Polska Sp. z o.o.

Komentarzy: 0
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Ta strona używa plików Cookies.
Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.