E-logistyka.pl
Bezpłatny Newsletter

W 7 dni z Lublina do Ankary – tyle potrzebuje Go Logis na dostawę ładunku transportem drogowym

13.01.2018, Redakcja e-logistyka.pl
Komentarze (0)

Go Logis, polska firma spedycyjna o zasięgu międzynarodowym, specjalizuje się w obsłudze rynków bliskowschodnich, w tym także Turcji

Już od 5 lat Go Logis organizuje transporty drogowe maszyn i części rolniczych do tego kraju, dostarczając je do 15 miast zarówno w części europejskiej i azjatyckiej. Niedawno bialski spedytor zrealizował ciekawe zlecenie – dostarczył ciągnik rolniczy o wadze 12 ton, który w ciągu 7 dni dotarł z Lublina do Ankary, przez Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię.   

 

Przy organizacji tego transportu, spedytorzy Go Logis musieli uwzględnić wielkość i niestandardowe rozmiary ciągnika rolniczego oraz jego przeznaczenie. Do transportu wykorzystano naczepę typu mega. Ciągnik został przywieziony do Turcji na czas określony, z przeznaczeniem do testów, a na granicy tureckiej dokonano szybkiej odprawy celnej czasowej na podstawie karnetu ATA. 

- Karnet ATA, czyli międzynarodowy dokument celny, w znaczący sposób upraszcza odprawę celną towarów, które do danego kraju są wwożone czasowo, na przykład do testów, tak jak  ten ciągnik rolniczy. Towar nie musi przechodzić odprawy początkowej i końcowej, karnet ATA zwalnia też z należności przywozowych, kaucji, zabezpieczeń i ogranicza ilość potrzebnych dokumentów do odprawy czasowej. Jest ważny przez 12 miesięcy, ale to urząd celny wyznacza termin tranzytu. Organizując transport musieliśmy więc to uwzględnić - wyjaśnia Joanna Jędruchniewicz, kierownik obsługi klienta Go Logis.

Transporty z/do Turcji, Go Logis rozwinął między innymi dzięki współpracy z firmą Prologus, na zlecenie której organizuje dostawy towarów polskiego producenta ciągników i maszyn rolniczych z Lublina. Są to zarówno transporty drogowe całopojazdowe jak i drobnicowe części zamiennych oraz komponentów do produkcji ciągników i maszyn rolniczych, tj. pompy, stelaże, układy pneumatyczne, chłodnice, skrzynie biegów, układy klimatyzacji, szyby (transporty dedykowane), części metalowe do transmisji i osie do ciągników. W przypadku transportów całopojazdowych towary są odbierane z fabryk ze wschodniej oraz północnej części Polski, przy wysyłkach drobnicowych Go Logis konsoliduje je w magazynach w centralnej i południowej Polsce. Natomiast w Turcji towary przed transportem do Polski są konsolidowane w magazynie w Stambule. Trasa Polska – Turcja – Polska wiedzie przez Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię. Alternatywnie, np. w czasie pików świątecznych i wydłużonych kolejek na granicy bułgarsko-tureckiej, Go Logis organizuje transporty przez Grecję. Średni czas transportu drobnicowego wynosi od 8 do 9 dni roboczych, a całopojazdowego do 6 dni roboczych.

- Go Logis, z którym współpracujemy już od ponad 5 lat, cenimy szczególnie za profesjonalizm, elastyczność, wysokie standardy obsługi klienta i bardzo duże doświadczenie w obsłudze rynku tureckiego. To firma spedycyjna, na której zawsze można polegać, także wtedy gdy mamy do realizacji niestandardowe zlecenie. Jesteśmy pewni, że towary będą dostarczone do odbiorców bezpiecznie i na czas – mówi Marek Relich, kierownik spedycji Prologus. 

 

 

 

 

Kierunek Turcja – o czym warto pamiętać przy organizacji transportu? 

Rynek turecki jest bardzo konkurencyjny i zbiurokratyzowany. Organizowanie transportów do tego kraju wymaga od spedytora dobrej znajomości realiów rynkowych i kulturowych. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie w Turcji sprawdzonego partnera biznesowego -  agenta, który m.in. na miejscu skontaktuje się z nadawcą, ustali terminy odbioru towarów. Agent uzgadnia też szczegóły odprawy, co pozwoli uniknąć problemów związanych z formalnościami celnymi.

- W Turcji od samego początku współpracujemy z zaufanym partnerem. Z jego wsparcia korzystamy także przy konsolidacji towarów na terenie tego kraju. Dzięki temu, że turecki agent weryfikuje ilość towaru oraz termin jego gotowości do odbioru, unikamy rozbieżności przy zamówieniach i możemy dopasować typ naczepy do wymiarów oraz specyfikacji towaru. Przy planowaniu transportów do Turcji, tak jak w przypadku innych krajów Bliskiego Wschodu, trzeba pamiętać o świętach państwowych i religijnych, które nie mają stałych dat, np. ramadan – mówi Joanna Jędruchniewicz.

Przy pomocy sprawdzonego przedstawiciela, Go Logis organizuje transporty drogowe (drobnicowe i całopojazdowe) do Turcji już od 5 lat, zarówno w imporcie jak i eksporcie. Stale też rozwija przewozy na kierunkach Turcja – Rosja, Turcja - kraje byłej WNP (Kazachstan, Białoruś, Ukraina, Uzbekistan, Kirgistan) oraz Turcja - Litwa i Turcja - Łotwa. Oprócz standardowych zleceń w systemie door-to-door, Go Logis organizuje transporty specjalne - ponadnormatywne, dedykowane, materiałów wystawienniczych i ładunków ADR. Wspiera także klientów przy organizacji odpraw celnych oraz udostępnia magazyny celne w Turcji do składowania i przeładunku towarów. 

- Turcja jest największym partnerem handlowym Polski wśród krajów Bliskiego Wschodu. Nasza firma z roku na rok organizuje coraz więcej przewozów do tego kraju, obecnie jest to jeden z głównych kierunków, które obsługujemy. Dlatego z pewnością będziemy rozwijać naszą ofertę, zwłaszcza w zakresie transportów drobnicowych i ADR. Teraz chcemy też pozyskać klientów z nowych branż, szczególnie chemicznej i kosmetycznej - zapowiada Grzegorz Szenejko, właściciel Go Logis.  

Komentarzy: 0
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Ta strona używa plików Cookies.
Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.