Outsourcing w branży TSL - E-logistyka.pl
Bezpłatny Newsletter

Outsourcing w branży TSL

15.09.2015, Redakcja e-logistyka.pl
Komentarze (0)

Szukanie oszczędności, wzrost efektywności oraz pozyskanie i utrzymanie wykwalifikowanych pracowników to od lat główne wyzwania firm z sektora TSL. Chcąc ograniczyć koszty, utrzymując jednocześnie wysoką jakość, firmy transportowe decydują się na rozwiązania mające zapewnić poprawę konkurencyjności na rynku.

Branża transportowa to jedna z najistotniejszych gałęzi polskiej gospodarki, odpowiadająca za około 10 proc. PKB. Dotychczas rozwijała się prężnie – według danych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w 2004 roku w Polsce było 12 tys. firm transportowych, które dysponowały 30 tys. pojazdów. Dekadę później – 30 tys. firm i prawie 170 tys. pojazdów transportowych. Polska zajmuje wysokie miejsce wśród liderów pod względem udziału w transporcie na Starym Kontynencie. Dane Eurostatu pokazują, że w 2013 roku wielkość transportów w kraju nad Wisłą wyniosła prawie 250 mln tonokilometrów, co daje drugie miejsce w Europie, zaraz za Niemcami (nieco ponad 300 mln tonokilometrów).  

Outsourcing w teorii

Wśród trendów widocznych w branży wymienić można outsourcing usług. Według danych ManpowerGroup w 2012 roku połowa z badanych w raporcie „Trendy HR w sektorze Transport Spedycja Logistyka” firm zdecydowała się na outsourcowanie niektórych funkcji przedsiębiorstwa. Najczęściej były to usługi związane z bezpieczeństwem, human resources, rachunkowością czy IT. Obecnie trend ten się pogłębia. Korzystanie z usług profesjonalistów pozwala, w zależności od wielkości i rodzaju przedsiębiorstwa, na redukcję i kontrolę kosztów operacyjnych, uzyskanie dostępu do mocy produkcyjnych najlepszej jakości, zwolnienie własnych zasobów do innych celów czy uzyskanie zasobów, którymi przedsiębiorstwo nie dysponowało.  

 

Outsourcing w firmie transportowej

Dlatego na rynku można spotkać coraz więcej przedsiębiorstw, które decydują się na outsourcing.
– Dzięki outsourcowaniu rozliczania czasu pracy kierowców udało się zmniejszyć wydatki związane z kosztami pracy średnio o 30%. Co najważniejsze, wyliczenia są prowadzone w sposób poprawny i zgodny z literą prawa, dzięki czemu zminimalizowane zostało ryzyko pozwów za niewłaściwie rozliczony czas pracy, ryczałty za noclegi czy diety – tłumaczy Jacek Bury, prezes Bury Sp. z o.o. Do podobnych wniosków dochodzi coraz większa liczba przedsiębiorców. – Tylko w tym roku rozpoczęliśmy współpracę z 515 firmami transportowymi. W sumie z naszych usług korzysta 1297 przedsiębiorstw. W styczniu 2014 roku rozliczaliśmy 5790 kierowców, natomiast obecnie ich liczba wzrosła do 11163 – mówi Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.  


 

Komentarzy: 0
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Ta strona używa plików Cookies.
Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.