Bezpłatny Newsletter

Jak usprawnić obsługę klienta w branży TSL?

08.12.2014, Redakcja e-logistyka.pl
Komentarze (1)

Podstawowy model obsługi klienta oparty na zasadzie 7R (ang. Right) decyduje o efektywności działań w branży logistycznej.

Podstawowy model obsługi klienta oparty na zasadzie 7R (ang. Right) decyduje o efektywności działań w branży logistycznej. Jego zastosowanie niekiedy zawodzi w tradycyjnym systemie komunikacji lub wyczerpuje zbyt duże nakłady czasu i energii. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań takich, jak elektroniczne zlecenia transportowe może usprawnić procesy logistyczne, a w konsekwencji poprawić jakość obsługi klienta.

Obsługa klienta jest jednym z głównych czynników decydujących o powodzeniu zlecenia, a co za tym idzie, o sukcesie firmy. Podstawowym kryterium gwarantującym zadowolenie konsumenta jest zastosowanie reguły 7R (ang. Right), która definiuje siedem zasad działania w branży logistycznej: właściwy towar, we właściwej ilości, jakości i koszcie trafia do właściwego klienta, we właściwe miejsce i o odpowiedniej porze. Główne procesy logistyczne w przedsiębiorstwie polegają przede wszystkim na zwiększeniu efektywności przepływu materiałów i produktów. Przeszkodą ku temu są często błędy na poziomie tworzenia zamówień  przewozowych. 

Tradycyjny model wystawiania zleceń pochłania duże nakłady czasu i energii. Odbieranie telefonów, przekazywanie informacji, uzupełnianie formularzy, przygotowywanie dokumentów zabiera  logistykom nawet 90% ich czasu pracy. Do tego należy wziąć pod uwagę błędy  komunikacyjne, które często decydują o niepowodzeniu zlecenia i nakładają na firmy dodatkowe koszty. 

Problemy w komunikacji redukują elektroniczne zlecenia transportowe. Ułatwiają pracę logistykom i spedytorom, ponieważ skracają czas procesu zlecania transportu do kilku minut, utrzymują porządek w dokumentacji. Dają możliwość wypełniania zleceń w wybranym przez spedytorów i logistyków czasie, nie zaburzając ich rytmu pracy i rozkładając obowiązek wypełnienia formularzy na obydwie strony umowy.  Dzięki stałej dostępności za pośrednictwem Internetu zarówno logistycy, jak i przedstawiciele firmy przewozowej mogą na bieżąco aktualizować i weryfikować poprawność danych z dowolnych urządzeń desktopowych lub mobilnych. Ilość użytkowników nie jest limitowana, co znacznie usprawnia komunikację. 

Elektroniczne zlecenia przewozowe mogą być zintegrowane z systemami ERP już funkcjonującymi w firmie, co dodatkowo pozwala oszczędzić czas przy wypełnianiu dokumentacji. Jak tłumaczy Sławomir Woźniak, specjalista SOOT.pl:  w aplikacjach umożliwiających tworzenie elektronicznych zleceń transportowych spedytor może być wybrany z konkretnej listy zarejestrowanych i zaakceptowanych w systemie firm lub spośród finalistów aukcji, czy konkursów ofert. W tym drugim przypadku systemy automatycznie podstawiają koszty, które zostały wylicytowane dla danego zlecenia.

Szybka i prosta wymiana informacji gwarantuje transparentność wymogów i zaleceń, minimalizuje stopień występowania błędów komunikacyjnych. Usprawnia dodatkowo pracę logistyków oraz ogranicza ryzyko występowania błędów i wynikających z nich nieprzewidzianych wydatków. 

 

Komentarzy: 1
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Ania Nowak 24.10.2016, 09:45

Bardzo ciekawy artykuł, w wielu biznesach zadowolenie klienta jest kluczowe dla sukcesu. Ostatnio czytałam ciekawy artykuł na ten temat (poprawę obsługi klienta w gastronomii) http://portalgastronomii.pl/?p=996 . Serdeczniepolecam

Ta strona używa plików Cookies.
Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.